AK1-3 - opis helikoptera
Opis konstrukcji:
Lekki dwuosobowy helikopter AK1-3 został zaprojektowany przez ukraińską firmę DB Aerocopter we współpracy z ASTC Antonov, OJSC Motor‐Sich i Kharkov Aviation Institute.
AK1-3 spełnia wymagania przepisów lotniczych zdatności do lotu dla standardowej kategorii helikopterów zgodnie z FAR Part 27.
Helikopter jest lekką, jednosilnikową maszyną w układzie klasycznym z trójłopatowym wirnikiem nośnym i dwułopatowym śmigłem ogonowym. Wirnik jest wykonany z materiałów kompozytowych.
Kabina ma szerokość 1350 mm na poziomie ramion i zapewnia wygodne miejsce dla dwóch osób.
Do konstrukcji kabiny wykorzystywane są poliwęglany formowane na gorąco, aby zapewnić przejrzystość i szeroki komfort. Kabina wyposażona jest w system wentylacji i ogrzewania z nadmuchem na szyby.
Helikopter wyposażony jest w chłodzony cieczą, silnik Subaru EJ-25 zasilany benzyną o liczbie oktanowej nie mniej niż 95.
Helikopter ze swoim wyposażeniem nawigacyjnym pozwala na wykonywanie lotów VFR w porze dziennej. Wymagane minimalne miejsce do lądowania to prostokąt o wymiarach jedynie 7m x 8m.
Okresowe przeglądy helikoptera AK1-3 wykonywane są co 50, 100, 500, 1000 godzin lotu.
Firma DB Aerocopter została założona w 1999 roku. Przez 12 lat rozwoju, firma wypracowała kompletny cykl produkcji i serwisowania helikoptera, zgodnie z zasadami inżynierii lotniczej.
Firma posiada wszystkie niezbędne certyfikaty.
Zalety helikoptera AK1-3:
- stworzony dla wygodnego, szybkiego i bezpiecznego podróżowania,
- cena helikoptera AK 1-3 jest porównywalna do ceny dobrego samochodu,
- łatwość pilotażu,
- niski poziom wibracji i hałasu,
- doskonała sterowność, stabilność lotu, zwrotność,
- idealne zrównoważenie w zawisie dzięki wirnikowi z trzema łopatami,
- doskonała widoczność z kabiny,
- najszersza kabina w klasie lekkich helikopterów,
- niskie koszty eksploatacji helikoptera,
- łatwość obsługi, którą może wykonywać właściciel,
- niezależność od paliwa lotniczego, możliwość tankowania benzyny o liczbie oktanowej nie mniej niż 95 na stacji benzynowej,
- minimalna powierzchnia do lądowania to prostokąt 7m x 8m,
- możliwość lotów z dowolnego miejsca, może zastąpić samochód,
- łatwe przewożenie helikoptera na platformie ze złożonymi łopatami,
Przykładowe zastosowanie:
- loty dla aktywnego wypoczynku, sportu i turystyki,
- loty prywatne,
- szkolenie pilotów,
- wykonywanie zdjęć z powietrza,
- ekspresowa dostawa poczty i małych ładunków,
- wykonywanie zabiegów agrolotniczych upraw rolnych,
- loty inspekcyjne dróg, linii gazowych i energetycznych, rzek i jezior, terenów trudnodostępnych, pożarów lasów, zatorów lodowych, inwestycji w biznesie.